Iskolai csoportos és múzeumpedagógiai foglalkozások

Interaktív foglakozások

A Veszprémi Várbörtön pedagógiai programjai izgalmas és interaktív módon hozzák közelebb a diákokhoz a bűn és büntetés történetét. A rendhagyó történelemórák, drámajátékos foglalkozások, tematikus tárlatvezetések és városi séták során a tanulók nemcsak szemlélői, hanem aktív résztvevői a felfedezésnek. Ezek a programok segítik a kritikai gondolkodás, az empátia és a társadalmi érzékenység fejlesztését, miközben maradandó élményt nyújtanak a történelem, irodalom és helytörténet iránt érdeklődő fiatalok számára.

Miért ajánljuk iskolás csoportoknak a Veszprémi Várbörtön programjait?

  • Interaktív, élményalapú tanulás: könnyebben megfogja a diákok figyelmét, mint a tankönyv.
  • Rendhagyó történelemóra különleges helyszínen: erősíti az iskolai tananyaghoz való kötődést.
  • Kritikai gondolkodás fejlesztése: segíti a diákokat az önálló véleményformálásban.
  • Empátia és társadalmi érzékenység erősítése: hozzájárul a nevelési célokhoz.
  • Kézzelfogható kapcsolat a történelemmel: élménnyé teszi az oktatást.
  • Irodalom, művészet és filozófia integrálása: több tantárgy anyagához kapcsolható egyszerre.
  • Drámajátékos feldolgozás: élménypedagógiai módszer, amely bevonja a visszahúzódóbb diákokat is.
  • Városi séták történelmi helyszíneken: kimozdítja a gyerekeket a tanteremből, mégis oktat.
  • Izgalmas bűnesetek feldolgozása: motiválja a diákokat a kutatásra és utánajárásra.
  • Tartalmas, mégis szórakoztató kirándulás: egyszerre tanít, közösséget épít és maradandó élményt nyújt.

MIT KÍNÁL A VESZPRÉMI VÁRBÖRTÖN AZ ISKOLÁKNAK?

Hogyan épül fel a Várbörtön Látogatóközpont edukatív élménycsomagjai? A veszprémi Várbörtön Látogatóközpont programjai nem pusztán tárlatvezetések vagy múzeumi látogatások – hanem tudatosan felépített tanulási élmények, amelyek három szakaszra épülnek, az ajánlott korosztályok (12 éves kortól) számára testre szabva. A cél, hogy a történelem, a bűn és büntetés, valamint az emberi sorsok témája érdeklődővé tegye a diákokat, miközben támogatja az iskolai tananyagot és a pedagógiai célokat.

1. Ráhangolódás – tanári segédletekkel

A pedagógusok részletes segédanyagot kapnak, amely segít a diákokat ráhangolni a látogatásra, és beépíteni a foglalkozást a tantermi munkába.

Ez lehet előkészítő beszélgetés a bűn és büntetés történelmi változásairól, interaktív feladatlap, vagy akár rövid, gondolatébresztő játék az ítélkezésről és a bűnösség fogalmáról.

2. Élmény – interaktív felfedezés a Várbörtönben

A diákok aktív résztvevői lesznek a programnak:

  • Rendhagyó történelemórák során nyomozóként fedezik fel a kiállítás anyagát.
  • Drámajátékos foglalkozásokon élhetik át a döntéshelyzetek érzelmi és erkölcsi dilemmáit.
  • Tematikus tárlatvezetések és városi séták során testközelből ismerkednek meg a bűn, büntetés és igazságszolgáltatás történetével.

3. Feldolgozás – visszacsatolás és reflexió

A látogatás után a diákok reflektív és kreatív feladatok segítségével

dolgozhatják fel az élményt.

Ehhez pedagógiai segédanyagokat biztosítunk, amelyek:

  • Segítik a tanultak beépítését az órákba.
  • Lehetőséget adnak irodalmi, művészeti, történelmi vagy etikai feldolgozásra.
  • Támogatják a közösségi beszélgetéseket és a kritikai gondolkodást.

Tantárgyi kapcsolódás:

történelem, magyar nyelv és irodalom, etika, dráma és színház, vizuális kultúra,

állampolgári ismeretek, hittan