Iskolai csoportos és múzeumpedagógiai foglalkozások
Interaktív foglakozások
A Veszprémi Várbörtön pedagógiai programjai izgalmas és interaktív módon hozzák közelebb a diákokhoz a bűn és büntetés történetét. A rendhagyó történelemórák, drámajátékos foglalkozások, tematikus tárlatvezetések és városi séták során a tanulók nemcsak szemlélői, hanem aktív résztvevői a felfedezésnek. Ezek a programok segítik a kritikai gondolkodás, az empátia és a társadalmi érzékenység fejlesztését, miközben maradandó élményt nyújtanak a történelem, irodalom és helytörténet iránt érdeklődő fiatalok számára.

Miért ajánljuk iskolás csoportoknak a Veszprémi Várbörtön programjait?
- Interaktív, élményalapú tanulás: könnyebben megfogja a diákok figyelmét, mint a tankönyv.
- Rendhagyó történelemóra különleges helyszínen: erősíti az iskolai tananyaghoz való kötődést.
- Kritikai gondolkodás fejlesztése: segíti a diákokat az önálló véleményformálásban.
- Empátia és társadalmi érzékenység erősítése: hozzájárul a nevelési célokhoz.
- Kézzelfogható kapcsolat a történelemmel: élménnyé teszi az oktatást.
- Irodalom, művészet és filozófia integrálása: több tantárgy anyagához kapcsolható egyszerre.
- Drámajátékos feldolgozás: élménypedagógiai módszer, amely bevonja a visszahúzódóbb diákokat is.
- Városi séták történelmi helyszíneken: kimozdítja a gyerekeket a tanteremből, mégis oktat.
- Izgalmas bűnesetek feldolgozása: motiválja a diákokat a kutatásra és utánajárásra.
- Tartalmas, mégis szórakoztató kirándulás: egyszerre tanít, közösséget épít és maradandó élményt nyújt.
MIT KÍNÁL A VESZPRÉMI VÁRBÖRTÖN AZ ISKOLÁKNAK?
Hogyan épül fel a Várbörtön Látogatóközpont edukatív élménycsomagjai? A veszprémi Várbörtön Látogatóközpont programjai nem pusztán tárlatvezetések vagy múzeumi látogatások – hanem tudatosan felépített tanulási élmények, amelyek három szakaszra épülnek, az ajánlott korosztályok (12 éves kortól) számára testre szabva. A cél, hogy a történelem, a bűn és büntetés, valamint az emberi sorsok témája érdeklődővé tegye a diákokat, miközben támogatja az iskolai tananyagot és a pedagógiai célokat.

1. Ráhangolódás – tanári segédletekkel
A pedagógusok részletes segédanyagot kapnak, amely segít a diákokat ráhangolni a látogatásra, és beépíteni a foglalkozást a tantermi munkába.
Ez lehet előkészítő beszélgetés a bűn és büntetés történelmi változásairól, interaktív feladatlap, vagy akár rövid, gondolatébresztő játék az ítélkezésről és a bűnösség fogalmáról.
2. Élmény – interaktív felfedezés a Várbörtönben
A diákok aktív résztvevői lesznek a programnak:
- Rendhagyó történelemórák során nyomozóként fedezik fel a kiállítás anyagát.
- Drámajátékos foglalkozásokon élhetik át a döntéshelyzetek érzelmi és erkölcsi dilemmáit.
- Tematikus tárlatvezetések és városi séták során testközelből ismerkednek meg a bűn, büntetés és igazságszolgáltatás történetével.
3. Feldolgozás – visszacsatolás és reflexió
A látogatás után a diákok reflektív és kreatív feladatok segítségével
dolgozhatják fel az élményt.
Ehhez pedagógiai segédanyagokat biztosítunk, amelyek:
- Segítik a tanultak beépítését az órákba.
- Lehetőséget adnak irodalmi, művészeti, történelmi vagy etikai feldolgozásra.
- Támogatják a közösségi beszélgetéseket és a kritikai gondolkodást.
Tantárgyi kapcsolódás:
történelem, magyar nyelv és irodalom, etika, dráma és színház, vizuális kultúra,
állampolgári ismeretek, hittan